Siirry sisältöön
Ilosaarirock 12.–14.7.2024 • JOENSUU

Selko­kieli

Tältä sivulta löydät kaiken oleellisen tiedon
Ilosaarirock-festivaalista.

Tietoa löytyy myös Ilosaarirockin omista
somekanavista:

Instagram
Facebook
TikTok
Spotify

Jos sinulla on mitä tahansa kysyttävää Ilosaarirockista,
voit laittaa meille sähköpostia osoitteeseen info@ilosaarirock.fi.

 

AIKA JA PAIKKA

Ilosaarirock järjestetään 12.–14.7.2024.
Festivaali kestää kolme päivää. Tapahtumapäivät ovat perjantai,
lauantai ja sunnuntai.

Ilosaarirock järjestetään Joensuussa Laulurinteellä.
Laulurinne on kaunista puistoaluetta, joka sijaitsee järven rannalla.
Laulurinteelle on lyhyt matka Joensuun keskustasta, noin
kaksi kilometriä. Laulurinteen osoite on Linnunlahdentie 3.

 

OHJELMA

Osa Ilosaarirockin ohjelmasta on julkaistu.
Julkaisemme lisää esiintyjiä vielä ennen heinäkuuta.

Kaikkiin julkaistuihin esiintyjiin voit tutustua tällä verkkosivulla:
www.ilosaarirock.fi/ohjelma.

Ilosaarirockissa esiintyy joka vuosi yli 60 artistia tai bändiä.

Artistien esiintymisajat julkaistaan keväällä
Ilosaarirockin verkkosivuilla.

 

LIPUT

Ilosaarirockiin myydään useita erilaisia lippuja,
joita ovat esimerkiksi kolmen päivän liput,
kahden päivän liput ja yhden päivän liput.

Ilosaarirockin kolmen, kahden ja yhden päivän liput
ovat myynnissä osoitteessa www.ilosaarirock.fi/liput.

Samalta sivulta näet myös eri lippujen hinnat.
Lippujen hinnat nousevat toukokuun lopussa.

Ilosaarirock on hyvin suosittu tapahtuma. Siksi lippu
kannattaa ostaa ajoissa.

VIP-liput

Ilosaarirockiin myydään myös VIP-lippuja.
VIP-lyhenne tulee englannin kielen sanoista very important person.
Ilosaarirockissa VIP tarkoittaa, että lipulla saa erityisiä palveluita.

VIP-lipun voi ostaa nyt kolmelle tai yhdelle päivälle.
VIP-liput voit ostaa osoitteesta www.ilosaarirock.fi/liput.

Ilosaarirockin VIP on vain 18 vuotta täyttäneille henkilöille.

Ikärajat

Ilosaarirock on ikärajaton tapahtuma. Kaikenikäiset
kävijät ovat tervetulleita Ilosaarirockiin.

Ilosaarirock suosittelee, että alle 12-vuotiaat
kävijät tulevat festivaalille esimerkiksi oman vanhemman
tai huoltajan kanssa. 8–12-vuotiaille lapsille myydään
kesällä omia yhden päivän lasten lippuja.

Alle 8-vuotiaat lapset pääsevät Ilosaarirockiin
ilmaiseksi yhtenä päivänä. Mukana pitää olla oma
vanhempi tai huoltaja, jolla on oma lippu.

 

MAJOITUS

Hotellit

Joensuun keskustassa on viisi hotellia.
Voit lukea hotelleista lisää niiden omilla verkkosivuilla.

Sokos Hotel Kimmel
Sokos Hotel Vaakuna
Scandic Joensuu
GreenStar Hotel Joensuu
Huoneistohotelli Lietsu

Leirintä

Ilosaarirockilla ei ole omaa leirintäaluetta, mutta
festivaalialueen vieressä toimii yleinen leirintäalue
Holiday Linnunlahti. Holiday Linnunlahti on auki
koko Ilosaarirock-viikonlopun ajan.

Leirintäalueella voi nukkua teltassa, omassa asuntoautossa
tai asuntovaunussa ja omassa bussissa.

Voit lukea lisää Holiday Linnunlahdesta
osoitteessa www.linnunlahti.fi. Samalta
verkkosivulta voit ostaa liput Holiday Linnunlahden
leirintäalueelle.

Muut majoituspaikat

Joensuulaiset vuokraavat omia asuntojaan ja
talojaan festivaalivieraille. Vuokrattavia taloja ja asuntoja
voit etsiä esimerkiksi sosiaalisessa mediassa. Voit käyttää
hakusanoja ”majoitus Ilosaarirock 2023”.

 

FESTIVAALIN TURVALLISUUS

Ilosaarirock haluaa, että kaikilla on kivaa tapahtumassa.
Sadat järjestyksenvalvojat pitävät huolta Ilosaarirockin ja
festivaalikävijöiden turvallisuudesta.

Viranomaiset ovat mukana suunnittelemassa Ilosaarirockin
turvallisuutta. Viranomaisia ovat esimerkiksi poliisi,
pelastushenkilöt ja ensiapuhenkilöt.

 

VAPAAEHTOISUUS

Ilosaarirockiin voi tulla vapaaehtoiseksi.
Vapaaehtoiset auttavat Ilosaarirockin järjestämisessä.
Vapaaehtoisten tehtäviin voi kuulua esimerkiksi
festivaalialueen siivous tai tuotteiden myynti. Vapaaehtoiset ovat
Ilosaarirockille todella tärkeitä ja arvokkaita!

Kuka tahansa voi hakea Ilosaarirockin vapaaehtoiseksi.
Suosittelemme kuitenkin, että vapaaehtoiset ovat
yli 15-vuotiaita.

Vapaaehtoiseksi voi hakea keväällä 2024 osoitteessa
www.ilosaarirock.fi/vapaaehtoisuus-ja-seurat.